-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29464 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:35

آيا احضار روح صحت دارد توضيح دهيد
در پاسخ به مساله مديومها چند نكته را

بايد مورد توجه قرار داد: 1- آيا ارتباط با ارواح

ممكن است؟ 2 - آيا علمي به نام ((اسپرتيسم)) يا

((اسپريتواليسم)) صحت دارد؟ 3 - آيا آنچه به نام

ارتباط با ارواح از طريق واسطه (مديوم) شايع است

صحت دارد يا نه؟ 4 - آيا احضار ارواح شرعا جايز

ميباشد؟ جواب : 1) اصل امكان ارتباط با ارواح

چيز محالي نيست ليكن چنان نيست كه از هر كسي

ساخته باشد بلكه شرايط ويژه و بسيار دشواري را

ميطلبد و تنها افراد بسيار برجستهاي توانايي چنين

كاري را دارند و چه بسا در ميان هزاران نفر از

مدعيان آن يك نفر نيز به سختي بتوان يافت كه

درادعاي خود صادق باشد. 2) اسپريتيسم يا

اسپريتواليسم را معمولا به ((علم ارتباط با ارواح))

تفسير ميكنند. برخي ميكوشند مساله ((عود ارواح))

را نيز جز آن به شمار آورند. ليكن عود ارواح

(تناسخ) سخن باطلي است ولي پيرامون ارتباط با

ارواح از طريق علمي هياتي از دانشمندان اروپا در

سال 1869 به نامهاي: جان لبوك، كروكس، لويس،

روسل، والاس، دومرگان، فارلي، جان كوكس،

اكسون و... راي مثبت دادند. البته اين نتيجه را پس از

آزمايشات دقيق و در شرايطي كه هر گونه احتمال

انحرافي را نفي مينمود اعلام كردند. 3) مساله

ارتباط با ارواح در جهان غرب و در كشور ما مورد

سو استفاده عده زيادي قرار گرفت و مدعيان

مديوم بودن با استفاده از ساده لوحي ديگران از

طريق ((ميز چرخان)) ((استكان)) ((صفحه كاغذ حاوي

حروف الفبا)) و... خواستهاند با ارواح تماس حاصل

نمايند كه با بررسيهاي دقيق به عمل آمده توسط

برخي از علماي ما (همچون آيت الله مكارم) و

برخي از دانشمندان غربي تقلبات اين گونه جلسات

كه با هزاران اوهام آميخته شده برملا گرديده است.

در اين جا بد نيست گزارش انجمن فيزيك دانشگاه

سن پترزبورگ را ضميمه نماييم: ((در سال 1875

انجمن فيزيك وابسته به دانشگاه سن پترزبورگ بنا

به پيشنهاد مندليف هياتي را مامور كرد تا درباره

احضار ارواح به مطالعه بپردازد و نتايج تحقيقات

خود را اعلام كند. جز مندليف يازده دانشمند ديگر

نيز در كميسيون شركت داشتند و سرانجام پس از

تشكيل جلسات عديده و مذاكرات فراوان نتايج كار

هيات به شرح ذيل اعلام گشت: پس از تحقيقات

مطالعات ومشاهدات بسيار به اين نتيجه رسيديم كه

پديدههاي مربوط به ارواح به علت حركات

ناخودآگاه يا اشتباه ضميري ميباشد و احضار ارواح

جز موهومات چيز ديگري نيست. به اين ترتيب





مكانيسم اعمال محرك فكر نه تنها ((انتقال انديشه))

را باعث ميشود. بلكه بعضي از پديدههاي روحي

را نيز ايجاد ميكند.

4) احضار روح از نظر شرعي جايز نيست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.